lauantai 31. heinäkuuta 2010

Tyttöjen juhlailta teemalla kukat ja kesä

Olen aloittanut lomani makaamalla koko eilisen päivän pyjamassa ja olemalla niin aivoton kuin mahdollista. Olen huuhdellut aivojani telkkarin ja tietokoneen ääressä, mikä on hyvin minulle epätyypillistä. Siispä kiva, että tänään on jotain menoa! Toivotaan vaan, että aivokapasiteetistani on edes osa jäljellä.

Illan teema on tosiaan kesä ja kukat. Itse fiilistelen jo syksyä niin kympillä, että oli pakko pistää tämä syksyisemmän värinen kukkamekko. Turkoosin ja punaisen yhdistelmästä vuoroin tykkään ja vuoroin taas en. Tänään oli kuitenkin enemmänkin näitä päiviä haluan pistää tän ja tän, sopivat tai eivät. No, ihan kiva kumminkin. Kukka ja mekko ovat H&M:stä. Olen itkenyt tuota kukkaa aiemminkin, mutta en kestä kun se kulahtaa. :( Haluan rakastaa sitä iäti.

Pakko muuten puhua myös vähän näistä mikä sopii millekin vartalotyypille -asioista, kun niistä vähän väittelynpoikasta syntyi eräässä kommenttiboksissa. Oma mielipiteeni on, että usein pitkille ihmisille, ainakaan minulle, ei sovi hirveän lyhyt helma tai lahkeet. Mielestäni tämä mekko on hyvä esimerkki. Jonkun lyhyemmän päällä helma näyttäisi söpöltä, minun päälläni vaan turhan paljaalta. Kun on pitkä, helman lyhyys paljastaa tosi paljon ihoa, mikä helposti näyttää halvalta. Lyhyellä se taas pidentää sääriä eikä rivoile liikaa. Mutta tosiaan tykkään tästä mekosta silti, ei sillä. Mutta 20 senttiä lisää helmaa ei haittaisi.



Olen myös löytänyt ensimmäistä kertaa ihonväriset sukkahousut! Jalkani ovat todella inhottavat, sillä vaikka käyttäisin mitä kenkiä, ne hiertyvät jauhelihaksi ilman sukkaa. Esimerkiksi Ruississa olin 2 päivää ilman sukkia ja rakkojen paraneminen kesti viikkoja. Voin siis suosiolla heittää hyvästit sandaaleille ja muille sukattomille jalkineille. Yleensä käytän aina tummia sukkahousuja, koska myös kaikkia avokassukat rullautuvat aina pois. Ylläri tänä kesänä oli pakko keksiä jotain muuta, ja huomasin nämä ilmiömäisen vaaleat ja huomaamattomat sukkahousut Veralla. Joten hankin sitten omani. Nämä ovat DIM:in malli Sublime Voile (5,90e), ja siitä vaalein sävy. Ei ihan niin vaalea kuin itse olen mutta todella lähelle kumminkin. Ensimmäistä kertaa huomasin myös, että sukkahousuihin saa uppoamaan hullun lailla rahaa. Äiti on nimittäin pitäny huolen, että minulla on kaikkia muita sukkahousuja hautaan saakka kestävät varastot. :D

Sain myös tietää, että sukkahousut kannattaa pestä ihan omassa pesupussissaan. Näihin on merkitty käsinpesu, mutta turha luulo, että alkaisin sellaista tekemään. Pesin yhdet sitten rintsikoiden kanssa samassa ja tulos oli aika nyppyinen ja venähtänyt. Omassa pussissaan taas tuli oikein hyvät.


Oi takkini kuinka olenkaan sinua kaivannut! Joskin voisin olla kiltti ja viedä sinut pesulaan.

Tässä kuva meikistä. Ostin vähän aika sitten BareMineralsin pohjan, jota rakastan. Siitä juttua enemmän varmaankin joskus, mutta tosi kätevää, että sävyjä voi sekoitella. Olen nimittäin nyt ruskeampi kuin koskaan, ja jopa vaaleimman aloituspakkauksen tummempi sävy on tullut käyttöön ihan sellaisenaan. Onneksi taidan kuitenkin olla taas vaalentumassa, ainakin näyttäisi, että kroppa ja naama on nyt vähän eri väriset, että voin taas palata vaaleampaan sävyyn. Muuten perus rajaukset ja luomilla joku cocktail sinisiä luomivärejä ohuelti. Ihan kirkkaanturkoosi alarajaus on tehty uudella Goshin kynällä, joka on ihan huippulaatuinen. Minulla on näitä myös kirkkaankeltainen ja -vihreä.

Vasta kuvia ottaessani huomasin, ettei minulla ole korviksia. Siispä laitoin nämä lahjaksi saamani vintage-korvikset. Outoa, etten enää ikinä käytä mitään koruja. Ennen olin nimittäin se tyttö, jolla oli aina isot korvikset.

Ps. Äsken kaksi pikkupoikaa koputti ovellemme ja teki minulle 20-senttisen kadotustempun. Hahhahhaaa! Tuli ihan oma rahanhimoinen lapsuus mieleen. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti