keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

Lempparikosmetiikkajuttu

Päätinpä nyt tulla kertomaan teille kosmetiikkajutusta, joka on viime aikoina sekoittanut mun pään ihan täydellisesti! Se on halpaa ja toimii mulla meikinpoistajana, kosteusvoiteena, käsivoiteena ja hiusöljynä:


Tällaisen 400 gramman kookosöljypurkin ostin Ruohonjuuresta, ja se maksoi n. 14 euroa. Ostin sen kosteusvoiteeksi pääasiassa, minkä asian se hoitaakin täydellisesti, varsinkin yöllä. Tän merkkinen kookosöljy on ihanan pehmeää ja levittyy tosi hyvin, toisin kuin jotkut, jotka menee sellasiksi kikkareiksi, mitä pitää hieroa rikki käsien lämmössä. Aamulla (tai iltapäivällä mikä on tällä hetkellä mulle aamu) laitan muuta rasvaa, jos täytyy meikata. Kookosöljy on antibakteerista, joten oon huomannut, että sen käyttäminen on vaikuttanut tosi paljon myös ihon puhtauteen kosteutuksen ohella.

Vähän aika sitten testasin tätä meikinpoistoon, ja se toimi paremmin kuin mikään oikea meikinpoistaja, mitä oon koskaan kokeillut.

Hiusöljynä käytän tätä silleen, että päivää ennen hiustenpesua hieron koko päänahan ja kaikki pituudet kauttaaltaan öljyllä. Sitten nukun öljyt päässä, eikä tämä ole edes tahranut juuri ollenkaan! Toisin kuin esim. oliiviöljyn kanssa, kookosöljy lähtee yhdessä pesussa ainakin multa, eikä kosteutustehoa tarvitse nollata hirveällä hinkkaamisella. Tällä keinolla mun tosi pitkä tukka oli aika hyvässä kunnossa ennen leikkuuta, ja nyt kun käytän tätä kikkaa tähän lyhyempään, uskon, että se kasvaa vielä kreisimpänä takaisin. Myös jos latvat pörhistelevät, saatan hieroa ihan vähän öljyä niihin, se jotenkin katoaa sinne hiukseen eikä näytä edes likaiselta. Kaikki päänahan kuivuusongelmat on myös kadonneet. Ja kuka tietää, ehkä tällä kookoskäsittelyllä oli osansa myös siinä, että viimeksi tosta hennasta tuli niin kirkkaan värinen.

Tässä näiden muiden toimien ohessa hieron aina loput käsiin voiteeksi, ja sekin toimii loistavasti.

Tosta isommasta purkista sulatan ja pistän tähän pienempään, niin tää mun yhtäkkinen kosmetiikkasekoaminen toimii vielä vähän kivemmin. <3 On myös hyvää köyhäilyä, eli suosittelen kaikille!

1 kommentti:

  1. Mä aion kyl kokeilla tätä, kun mun vanhat voiteet loppuu! Viimeks kokeilin vaan kropalle, nii saas nyt nähä miten naama tykkää :) Tällä hetkellä lähinnä houkuttelee toi säästämis-aspekti!

    VastaaPoista