torstai 14. lokakuuta 2010

Tukkakriisin arvoitus

Minulla on nyt meneillään maailman kauhein hiuskriisi. Kriisi on jo suurudessaan järkyttävä, mutta sen pää-ominaisuus on se mikä tekee siitä pahimman. Olen kyllästynyt mustaan tukkaan.


Tämä ei ehkä kaikista vaikuttaisi maailmanlopulta, mutta minulle musta tukka on aina ollut ihana vaihtoehto. Se on sopinut minuun, tyyliini, kaikkiin vaatteisiini. Mustassa tukassa on ihanaa värittömyyttä ja toisaalta sävyn puhtaus tuo hienostuneisuuden fiiliksen, joka on tehnyt rönttöisistäkin asuista vähän fiinimpiä. Mutta nyt en jostain syystä kestä sitä enää. Musta tukka tuntuu tappavan tylsältä ja mielikuvituksettomalta ja keinotekoiselta.

Pelkään, että olen joutunut trendien orjaksi. Maantienvärisistä hiuksista on puhuttu jo aikaa ja viime aikoina olen törmännyt useisiin artikkeleihin ihmisistä, jotka ovat lähteneet hakemaan luonnollsta hiusväriään takaisin. Hiirenharmaa tukka houkuttaa niinkuin se ei ole ikinä aiemmin houkuttanut. Mutta houkuttaa myös muut jutut; oikeastaan kaikki paitsi musta. Punaisen tukan himo on taas leimahtanut (syytän Parfyymiä ja sen ihania punatukkaisia kaunottaria), sinistä himoan taas todella todella paljon, uber-blondi platina olisi ihana ja pinkkikin kutkuttaa ensimmäistä kertaa teinivuosien jälkeen. Myös tällaiset haalistuneet liukuvärjäykset ovat houkutelleet hulluna.


Olen viettänyt mustatukkaisena jo viisi vuotta, jota ennen olin kokeillut vähän sitä sun tätä, ja toki olen näiden viiden vuoden aikana flirttaillut ajatuksella muista väreistä. Mutta aina musta tukka on kuitenkin ollut se ihanin ja parhain vaihtoehto. Ja nyt... Ei mitään. Kaikki järki ja kokemus päässäni puhuu mustan tukan hienoudesta ja mutta sydän vain kumiseen tyhjää.


Maanantaina on kampaaja enkä tiedä mitä teen. En enää kestä tätä tukkaa sekuntiakaan, mutta toisaalta pelkään, että yhden värinpoisto kerran jälkeen haluankin takaisin mustaan. Tai mitä jos mitkään asut eivät enää näytäkään hyvältä jonkun muun tukan kanssa tai mitä jos kyse onkin vain hämmentyneestä tukkamalli-kriisistä. Ja se mitä sitten haluaisin mustan tilalle on arvoitus. Enää kolme päivää kampaajaan ja olen ihan ulalla ihan kaikesta. Hiusten väri on ollut se yksi vakio, joka on turvallisesti kuljettanut minua leikkauksesta toiseen, mutta nyt olen tuuliajolla. Somebody help!

2 kommenttia:

  1. Hei mihin päädyit?? :) Kuvia! Lopputulos on kuitenkin hyvä.

    VastaaPoista
  2. Kuvat on otettu ja postaan ne piakkoin :D Hieno tuli!

    VastaaPoista