sunnuntai 3. lokakuuta 2010

Käykäätte peremmälle!

Parin viikon loppumaton uurastus huoneen siivouksen parissa alkaa tuottaa tulosta. Olen käynyt lähes kaikki kasat ja laatikot läpi ja olen karsinut tavaraa niin rajulla kädellä kuin vain olen kyennyt. Tosin vieläkin saisi lähteä... Tarvitsenko oikeasti viisiä kertakäyttökorvatulppia, kun minulla on yhdet pitkäikäisemmät ja aina kuitenkin unohdan ottaa niitä minnekään mukaan? Joka tapauksessa tämä projekti on edennyt varsin ihastuttavasti.


Lattia on lähes tyhjä ja huoneessa voi taas liikkua vapaasti.


Olen saanut jo lajiteltua suurimman osan tästä pöydän-alusta rojusta.


Järjestin myös uusiksi kirjahyllykön. Tässä se on vielä taiteellisessa kaaoksessa.


Ja nyt kaikki on suht siististi. Hyllykön järjestäminen on kyllä ollut turhauttavinta puuhaa ikinä. Ajatus lähti siitä, että tarvitsin lisätilaa kengille ja hatuille ja ajattelin, että ne olisi kiva pitää näkösällä. Loppujen lopuksi hylly kuitenkin täyttyi aika lailla kaikesta muusta. Hatut on tungettu hankalasti päällekkäin ja hyllyn varjo piilottaa kengät. Lisäksi hyllyt tuntuvat olevan jatkuvasti sen kriittisen 2-5 neliösenttiä liian pienet tai isot. Hyllyt ovat täynnä tyhjiä kolosia, joille en keksi mitään järkevää täytettä. Vaadin ehkä liikoa. Haluaisin että kengät ja hatut olisivat näkösällä ja siististi lajiteltuna ja helposti otettavissa ja soviteltavissa ja helposti takaisinlaitettavina ja esteettisesti ja tilavasti etc.


Tässä muuten siis suurin osa hatuistani. Niiden kanssa on nyt tsempattava, sillä uudet tulokkaat eivät ole oikein tahtoneet päästä käyttöön. Voisi ehkä pitää jonkun hattu-viikon tässä jossain vaiheessa syksyä.


Kesäiset olkihatut jätin vanhaan vaatekaappiin. Siellä makaavat myös pehmeät hatut sekä höyhenpuuhkat ja uusi tulokas: Hannalta saatu kettupuuhka. Voitte myös huomioida, miten siististi vaatteet näyttävät roikkuvan henkareistaan! Vielä, jos nuo henkarit olisivat vähän vähemmän muoviset ja vähän enemmän yhteensopivat...

Järjestely-vinkkejä otetaan vastaan! Ja ahkerointi-kehuja ;)

5 kommenttia:

  1. no on kyllä vähän muuttunut sitten viimeisen huonepostauksen :O :D Hatut näyttää ihan hauskoilta noin, mutta tottahan se on, että niitä on hivenen vaikempi käyttää, kuin jos sulla olisi jokin stokkan hattuhyllyä vastaava viritelmä.
    onnea muutenkin siivouksesta, mäkin sain viimein mopattua huoneeni ja pyykit koneeseen, onneksi en oo pohtinut näitä toimia kuin joku kuukauden...

    VastaaPoista
  2. Joo, oon aika tyytyväinen siihen miten paljon oon saanut aikaan tänä syksynä. Huoneen siivoushan on ollut projekti, joka on ollut menossa jo ennen kuin edes muutin tänne...

    VastaaPoista
  3. Hyvä Virpi! Ja eikö olekin vapauttavaa ja puhdistavaa touhua loppujen lopuksi? Välillä haastavaa irrottaa joistakin tavaroista, vaatteista, paperilappusista tai muistoista. Mutta toimii musta hyvin myös symbolisena juttuna. Tuntuu, että itsekin on uusiutunut eikä pelkästään huone.

    Mä kommenttihirmuilen, ku pitkästä aikaa tulin lukemaan blogia.:D

    VastaaPoista
  4. Ton ekan kuvan kun näin, niin en ollut kyllä uskoa silmiäni. :O

    Mulla on nyt niin villitys tähän hommaan! Oon tosi innostunut sekä omistani, että sun luopumisista. :)

    VastaaPoista
  5. Jonna: joo sun kommenttihirmuilus ei kyl yhtään haittaa :D On ollut ihan mahtavaa, koko aika tässä huoneessa on helpompi olla ja oikeesti tehdä asioita!

    Hanna: Mullaki! Jotenkin nyt on niin hyvä putki menossa! Voiku jo tulisitte tänne auttaan mua noiden loppujenkin kanssa!

    Ja tää huone tuntuu joka päivä vähän siistimmältä :)

    VastaaPoista